Dzięki jednej kampanii reklamowej polski hydraulik stał się pewnym symbolem. Jego wizerunek po części odzwierciedla ogólny wizerunek polskich pracowników na Zachodzie i zdaje się, że nie jest on najgorszy.

Kiedy Polacy zaczęli masowo wyjeżdżać za granicę w poszukiwaniu atrakcyjnej pracy, to społeczeństwa krajów zachodnich raczej negatywnie się na to zapatrywały. Obecnie chyba sporo się w tej kwestii zmieniło.

Polscy hydraulicy i innego rodzaju pracownicy zostali docenieni dzięki swojej fachowości i pracowitości. Nagle okazało się, że ludzie, którzy w kraju nie mogli znaleźć zatrudnienia, potrafią być przedsiębiorczy i szanowani w społeczeństwie.

Zdaje się, że zachodnie społeczeństwa mają lepsze zdanie o polskich hydraulikach, niż sami Polacy. W kraju na ludzi wykonujących tego typu zawody często patrzy się z góry.

Za granicą postrzegani są oni raczej jako fachowcy, potrafiący szybko i sprawnie rozwiązywać problemy, no i uczciwie pracować. Szkoda, że nie potrafimy docenić takich ludzi i że muszą oni szukać szczęścia poza krajem.

Jacek
News Reporter
Absolwent medycyny, pasjonat ekologii.